Monday, March 7, 2011

Hyperbola.tapi fobia.

Hi.

Hari ini saya nak cakap pasal beberapa benda. Okay saya baru balik dari mengeteh, dalam erti kata lain minum-minum sambil berbual-bual kosong, tapi sebenarnya its up to you la kalau nak berbual-bual tak kosong kalau nak sembang benda-benda mcm dalam topik TV pendidikan ke isu kenapa balance shit kau tak balance whatever tu tak lari pun dari definition mengeteh tu, tapi selalunya org mengeteh ni nak relax kan otak bukan nak bercakap topik-topik berat yg bila kau balik buat kau lagi serabut nak gila. Eh kenapa ayat saya mcm emo? Taklah saya okay ja malam ni.


PHEWITTT! AMARAN 18 TAHUN KE ATAS (TAPI UMUR BOLE ADJUST ATAS PERTIMBANGAN & PERMINTAAN)

Okay tadi ada match (eh tak ada la td last night la sebab today dah Monday kan) MU lawan Liverpool. Seperti yg anda semua sedia maklum saya bukanlah peminat bola tegar excited gila ke frust tertonggeng (please jgn tonggeng banyak-banyak nanti buasir) tapi saya berminat bila dua team ni lawan sb saya selalu buat prediction. Macam hari ni saya yakin gila MU menang tapi Liverpool menang mcm hah? Okay takda effect pun sbnrnya tapi...wey tak suka laa prediction salah ni! Malu.haha Whatever it is congratulations tu Liverpool & dia punya fans. Besok siapa yg ada simpan dalam almari baju Liverpool tu bolehlah berbangga pergi kelas pakai.

Alright tadi masa my housemate berdiskusi berdebat pasal bola ni, then baru saya teringat, kenapa saya tak main bola. Ni bukan alasan sengaja nak berdalih-dalih sebab kaki bangku ke apa tapi yes sb dah dulu pun jarang main sekarang tak main terus mmg official la kaki bangku kaki kerusi plastik kaki kerusi office main tarik turun naik tu semua mmg dah pakej lengkap la. The main reason is...heheh isu sensitip ni. Fine dah terlajak cakap kan saya tulis ni pun sebab sementara ingat punca tak main bola ni baik tulis siap-siap esok tua dah nyanyuk kalau cucu tanya bole la saya refer balik dekat post ni.

Cucu: Atok atok kenapa atok tak main bola?

Saya: Ehem atok rasa jawapan tu ada dlm blog atok, nah amik link ni cari sendiri ye cucu pujaan atok. Jgn lupa jadi followers eh atok takdala nak mintak sgt tapi bukan susah pun main klik-klik je pun tak keluar duit pun.

Eh tak ada la sampai nak paksa cucu jadi followers kot? Hahah.

Kisah dia macam ni. Masa darjah dua time pendidikan jasmani, cikgu saya bagi bola seketol lps tu suruh la budak-budak main. Budak-budak tu saya & rakan-rakan sekelas & satu bas sekolah ni la. Then after diorang divide team semua main la kitorg pun. Time tu kebetulan saya jadi reserve sebab budak lain yg badan besar besar tong dram ni & tinggi-tinggi diorang masuk dulu la sebab dari segi fizikal nya dah terserlah la kechampionan diorang tu. ceh. kononla. haha jeles jeles sb diorang tinggi & besar.

Lepas tu sebaik wisel ditiup sampai saya rasa mcm nampak tau percikan air liur keluar dari wisel tu ( time tu la saya bersumpah bahawasanya takkan ku sentuh walaupun sedikit wisel-wisel property of panitia pendidikan jasmani), maka bermulalah aksi-aksi menunjuk siapa jaguh. Mula-mula saya mcm dah chuak jgk tgk diorang ni sepak mak aiii kuat-kuat jgk hentam tapi tak kesah la jantan la weh jantan la sikit. Haha. Okay lps tu sorang kwn saya ni bola dia sepak kuat gedebab kena kwn saya lagi sorang punya...err dia punya, korang tau, satu-satunya lelaki punya. haha

Nah kata kau menangis melalak anak orang tu. Okay dia terbaring tepi padang cikgu bagi exception. Mau tak exception burung dia patah sayap kot.eh censored censored burung layang-layang atas langit yg patah sayap. Then second time kawan saya yg jadi keeper kena jugak. Tapi dia ni agaknya nak control macho ke apa dia just tunduk2 then cakap dgn gentlement nya "Aku okay weh, aku okay" padahal muka merah padam tahan.
Thats why, aku CHUAK WEYYY!

Sampai darjah lima avoid tak nak main. Masa darjah enam beranikan diri tapi jadi defend ja. Bola datang aku sepak balik jauh-jauh sebab aku taknak diorang main bubuh dkt aku plak. Tak pun sepak je keluar habis cerita. haha. tapi after keluar sekolah menengah tak main langsung dah sebab mmg tak minat pun, & tak terer. Biarlah mereka yg terer-terer menguasai gelanggang dari saya yg tak terer mencari pasal sakit di tengah-tengah badan tu.

Eh dah pukul 2 pagi la. bye kena tido besok kelas pukul 8. dammit.

No comments:

Post a Comment