Thursday, February 17, 2011

I feel lucky today & yesterday.

Hai.

Hari ni saya nak cerita something. Saya tak tau la kenapa kan, tapi kan, minggu ni saya rasa mcm rezeki masuk tau. even benda tu tak ada sebesar mana, tapi saya rasa mcm happy gila.

Okay saya ada kelas AIS (Accounting Information System) tiap hari Rabu & Khamis. This week kami semua kena buat presentation for PBL ( Problem Based Learning). Alhamdulillah group saya tak kena present lagi. Then masa time presentation tu, saya tak sangka pulak presentation diorang semua ni siap ada game & tanya-tanya soalan siap buat ala-ala talk show punya program sampai saya macam wow bestnya!

Lps tu kan masa diorg buat tnya soalan tu, ada kwn saya tnya "Siapakah Bapa Perakaunan?" Tiba-tiba satu kelas diam. Masa tu saya tgh sebok-sebok dok tarik mouse PC tu ke hulu ke hilir melayari bahtera internet. Lps tu kwn saya ni dok ulang lagi soalan tu, kebetulan mmg saya tau jwpn dia & entah mcm mana for the second time dia ulang soalan tu telinga saya yg selalunya asyik salah dgr ja nih bole tangkap plak soalan tu, so saya jwblah "Luca Pacioli!!!" dgn penuh girang riang ria.


Lps tu saya dpt RM3! (Okay fine taula bukan 3 ratus 3 ribu ke apa tapi duit jgk lps nasi goreng sepinggan kat seksyen 19 ni tau)

Tadi kelas AIS ni pun ada lagi. sambung presentation. Lps tu ada lagi group yg buat sesi game perdana ria roda impian semua nih. guess what? berkat pertolongan kwn saya sang dayah & sang fali yg just main petik je huruf & i jd tukang sebut & tukang baling dadu for game "Dadu Impian" tu, kitorang menang lagi dapat air kotak plus chocolate cadbury. Saya mcm alhamdulillah sebab daripada dulu bab-bab cabutan bertuah ni semua mmg dah patah hati dah. tak pernah bertuah dari tadika pun sampai balik mengadu dkt mak kenapa asyik tak dpt sedih tau.

Tapi kali ni saya dapat. Tak payah lah nak demand tinggi-tinggi menang BMW ke apa walaupun air kotak. Feeling lucky tu dah mcm best gila dah. hihi.

Secara jujur I have lot of things in my mind right now. Tapi tiap kali mengadu kat mak saya ( saya mmg anak mak pun, anak abah jgk sb abah bg duit,haha) mak ckp kalau diikutkan semua benda masalah ni dah asyik difikir-fikir ja mmgla serabut. take it slow just follow the flow. mcm tulah saya buat. even la ni dok bagai digantung tak bertali pasai praktikal ni pun saya mcm berserah sb saya dah buat apa yg patut.

I pray for everything to be okay, & at the same time I prepare myself for the worst to happen.
Saya tak boleh dah nak mengeluh-ngeluh, saya dah besar kena la take control things mcm org besar jgk, walaupun badan saya kecik.

Takpa la saya pergi dulu sebelum saya melalut something yg at the end buat saya menyesal sb saya ckp byk sgt.




3 comments:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAAH Wow menarik! hahaha !!!!!! wow terhibur saya! hahaha

    mint

    ReplyDelete
  2. ni mesti kakty punya keja! siot kakty, i tak pecaya ni u min.haha

    ReplyDelete