Saturday, May 9, 2009

I Don't Know How To Live Without My Mum

Especially to my mother, and all mums in this world. Happy Mothers Day. And today, aku nk share dgn korg knape ak tatau mcm mane mau idop without my mum.
Of course aku syg giler kt mama. Xde sape lg yg paling memahami aku except mama. Yela, aku sorg and xde sape2 lagi dh dlm family except parents aku. Jadi mmg aku x dpt bygkan how I'm going to live in this world without them, especially my mum.
Time aku kecik, mama selalu protect aku. Sokong aku even ramai yg ckp aku nie nakal sgt. Smpe ade one of my uncles x suke aku time aku kcik,haha. Sebab buas giler. Tp mama rilek jer jaga aku, sorg2 die kepung aku sane sini. Mama penah cerite mase aku baru pandai merangkak, mama terjaga tengah malam and tgk aku xde kat sblh die! Time tue abah gi outstation. Then kelam kabut mama cari satu rumah, tgk2 aku dah masuk bwh dapur gas. Can you imagine how lucky I am that night?
1 lg yg aku igt, mama slalu bacekan kat aku bedtime stories, before aku tido. And slalu bdk2 x sempat cerite nk smpe ending dh tertido, tp aku still lg tunggu smpe abis. Tp mama x penah kehabisan cerite. Cinderella la, aladdin laa, and cerite pasal die kecik2 dlu pn masuk dalam senarai jgk. Then after abis cerite, mama cium pipi and aku pn tertido dlm pelukan mama. Tp xde la smpe besar bawah ketiak mama. Kecik2 dlu jer.
Mama selalu pesan, kite xbleh tamak. Bkn setakat harta, tp termasuk laa kasih syg. So mama kate, if mama nk adopt baby, jgn rasa marah and jealous, but learn how to share your love with the others. Tp aku still jealous jgk, haha. Jgn arap r nk amek adek. Aku pijak2 kang..haha,just kidding.
Mama selalu tau klu aku ade problem. Even aku duduk jaoh mcm mane pn, die akan call or text aku, 'Adik ade masalah ke? Adik ok ke?' And aku xble lgsung nk tipu, and if aku ade terniat or terbuat bende2 yg x sepatotnye aku buat..hehe, msti mama mcm tau. Byk kali gak laa aku hampir kantoi tp thanks to her, until now I know good things and bad things and I know how to take care of myself. Even kdg2 buatt jgkk kn BAD2 things tue.hehe.
Okay skarang I miss her so much! Tp nk buat mcm mane dh kene blajar kat sini. Jauh mcm mane pn aku x penah lupe kt mama and selagi termampu aku akan balik jmpe mama if ade chance.
To my mum, thanks a lot for everything, theres nothing I can do untuk membalas ape yg mama dh buat untuk aku. Everything I do, I'll do it for you. I love my mum.Happy Mothers Day.

4 comments:

  1. jadi epol,syg lah mama anda slagi beliau masih ada..

    ReplyDelete
  2. syg2 mama..crk psl pn ngn mama jgk..hahah..tu la yg wt kte lg sng ngn deorg snanye...kn? kn?

    ReplyDelete
  3. haha yeah yeah Tfan.I could't agree wit you more! Sayang sayang ayah, sayang sayang ibuuu....

    ReplyDelete