Friday, September 4, 2009

Kisah Teladan Di Bulan Puasa

Hey hey semuaaaa!! Omg omg omg rasa macam lama gila x memblogging weyh! Apa habaq semuaaaaa???? Sedaq x sedaq dah dkt 2 minggu naaa kita berpuasa & percaya atau tidak raya semakin dekatttt!! Hahah( Lama lagi kot puasa tp dah teruja nak beraya). Orait semua dah ready nak dgr ceritaaa??? Hahah even ini bukan Kisah-Kisah Nabi yg Wardina selalu dok cerita kat TV3 setiap kali bulan puasa tp cerita ni bakal memberi seribu keinsafan kpd korg.(Yeke???) Hm xpela kita tgk laa nanti.
Okay buat pengetahuan semua last week saya pulang ke Kedah berpuasa bersama Mama selama hampir seminggu. Sebenarnya ada kls BEL tp aku nekad mau pulang dgn alasan nk tipu Pn Raihan yg aku x dtg kls sebab demam. Heheh,dulu alasan demam lecturer xpandang tp sekarang even ko buat batuk sikit pon dah cukup syarat untuk dapat cuti seminggu. Bertuah x? Sampai2 je kat Kedah after sahur kat umh tetiba aku bersin. Lepas tuh bersin lg & lg & lg. Bgn je dr tido after sahur pagi tue ( aku tido after sembahyang Suboh eh,hehe) tubuh badan aku dah diselubungi aura demam. Ya ampun betapa menderitanya aku bila hidung aku tersumbat weyh! Dah la lubang hidung kecik batang hidung pon penyek mmg tido xaman laaa. Huhu at that time baru aku teringat aku nak tipu Pn Raihan kata demam & last2 demam betol. Seriously bohsan aku xkeluar umah seperti yg diangan-angankan sb demam. So lesson for today, jgn menipu lecturer anda! ( Padahal tadi baru tipu Mis Syaz kata keje FAR360 dah siap separuh & xbwk keja ke kls sebab keja ada kat Dayah,Dayah plak xdpt dtg sebab tayar pancit.) Ooopss harap-harap Pn Raihan & Mis Syaz xjd followers blog aku klu x nahas aku kena pijak.:(
Well everybody, starting from 2mrrw mmg aku busy nan mampos kena buat FAR360 sebab actually xbuat apa-apa langsung lagi & maybe aku x sempat nak bercerita di blog nie. Harap maaf laa peminat-peminat sekelian,(hahah gila xsedar diri bajet selebriti).
Ohhh ada satu lg cerita menarik weyh, dah 2 hari aku mandi2 siap2 after berbuka pakai baju melayu konon nak pegi terawikh tp last2 duduk dpn laptop online facebook terus terlajak xpegi terawikh. OMG! Huhu skg aku tgh pening pikir apakah petua menahan godaan facebook?? Wow susah gilaaa kot nak tahan godaan facebook. Klu ada idea bgtau laa eh nak try supaya aku boleh ke masjid buat terawikh kutip pahala.:)
Sekiaan sahaja di sini nak pegi buat qiamulail nie,( Hahah nmpak gila nk menunjuk padahal nk pegi lepak minum). Pesanan buat semua jgn buat maksiaatt okay di bulan puasa nie. Syakir, pls bertaubat okay rumah kita dah kena bala. Kipas dah bunyi2,tv dah mletop bilik dah banjir. Apa lagi lepas nie?????????? Hahah. Adios Amigos.

4 comments:

  1. weh epol bor,mari la kite sume bwak2 bertaubat..
    ak xnk nnti dtg bala laen gak
    tp xde gune if ak insaf,korng x!!!!hahahha

    ReplyDelete
  2. npe syakir sorg je??? urmm??? i was wondering..hahahh

    ReplyDelete
  3. tue la pasal,mcm syakir tue keji sgt je..ksian die.

    epol kejam dowh,hahaha

    ReplyDelete
  4. Hahah,yela yelaaa. Saya sedar saya diselubungi dosa-dosa. Ayuh Syakir menuju kebenaran!:)

    ReplyDelete