Sunday, August 23, 2009

Petua Menahan Lapar Di Bulan Puasa

Assalamualaikum wrth kepada semua rakan-rakan. Alhamdulillah saya bersyukur ke hadrat Illahi kerana sehingga detik ini puasa saya masihlah sah lagi & sama sekali tidak terlintas di hati saya untuk berkelakuan atau pun mengucapkan kata-kata lucah mahu pun kesat pada hari ini. Harapan saya semoga amal puasa saya ini diterima oleh Allah S.W.T & saya masih mampu menahan segala nafsu yang membuak-buak di dada ini sampai lah waktu berbuka puasa hari ini.:)
......................................................................
Weyh semuaaaa!!! Puasa x??? Okay adik-adik kakak-kakak abg-abg. Ini Saifol Haroon sekali lagi bersiaran di ruangan nie. Amacam kata-kata aluan kat atas tue? Kalau org yg x kenal siapa aku pasti beranggapan aku adalah seorang yg berjubah putih berlebai yg sentiasa memegang tasbih kan?? Hahah tekaan anda hampir tepat, maybe someday in the future ya. Insya-Allah.

Topik hari nie? Hmmm kita ada permintaan khas dari Miss Gorgiggs yg pasti anda semua kenal (bukak facebook nanti anda nmpk nama dia dlm Speed Date.:P)yg nak Petua Menahan Lapar Cara Saya. Ohhh Miss Gorgiggs awak bertanya pada yg pakar. Inginkan petuanya??? Ayuh scrollkan ke bawah untuk selanjutnya.

1.Tidur
Yg nie pasti semua suka. Percaya atau tidak kalau korang tido korang x rasa lapar. Serious x tipu. Kenapa? Sebab korang tak berjaga. Jadi kalau hari yg x ada kls tidolah from after Zohor sampai before Asar. Pagi berjaga x apa kan sebab perut kenyang lagi mkn sahur. Bagi yg lelaki time tido jgn fikir bukan2 ya takot nanti dapat wet dream dah susah2 nak kena compulsory bath pulak.


2.Main Game

Okay bulan puasa nie pasti semua terasa waktu Maghrib lambat sangat kn? Kalau ikutkan hati nak ja pegi jumpa Imam Masjid nak volunteer jd tukang azan time Maghrib. Bagi mengelakkan perasaan waktu berlalu pantas, kita buat la aktiviti yg kalau buat dlm sejam terasa sekejap sgt. Iaitu,main game!!! Bagi yg dah join Pasukan Dota mcm budak umah aku mmg xda masalah. Tapi bagi yg meminati game Burger Shop & Dinner Dash mmg sgt bermasalah sebab nanti lagi rasa lapar. So download laa game lain dari intenet such as Mario ke Pokemon ke okay.

3.Dengar Lagu Raya
Siapa kata raya lambat lagi hah?? Okay sori teremo sikit nanti kurang pulak pahala puasa. Dgr lagu raya pon boleh meghilangkan lapar. Sebab apa? Sebab lagu raya semua sedap didengar,bukan macam foods sedap dimakan. Dgrlah lagu raya pasang kuat-kuat & nyanyi sekali baru terasa seronok sampai x sedar dah sampai waktu berbuka.

4.Tgk Movie
Yeahhhhhh this is my favourite! Okay ada certain movie je bole tgk sebab ingat x apa aku pesan? Puasa mata pon kena jaga. Haaa jadi kita tgk movie yg x mampu menaikkan nafsu such as Ice Age, Madagascar,Monster Inc,Finding Nemo. Enhanted pon bole. Layan laa seberapa byk movie yg boleh bagi memesongkan fikiran anda sebentar dari memikirkan pasal makanan.

So setakat ini sahaja yea. Aku terpaksa study Audit besok test & Audit hanya mampu buat aku bertambah lapar sampai tetiba mengidam Sweedish Meatballs kat IKEA & Waffle with Ice Cream A&W. Ingatlah rakan-rakan, puasa bukan setakat menahan mulut dari dimasukkan makanan & minuman, tetapi juga menahan dari mengutuk memaki org & bercakap benda 18sx. Heheh, adios amigos.

9 comments:

  1. Haha. Sempat jgk ckp psl Ikea's Swedish meatballs! Nasib baik da mkn da that day bfre puasa, so takde la kempunan ;p Anyhow, good luck for audit test! :)

    ReplyDelete
  2. Hahaa,jelesnya u dah mkn. Thanks hopefully sempat habis stdy tonight. :)

    ReplyDelete
  3. Hahaa,jom2!! Alah xkn xda kat area shah alam? klu nk g sunway time2 puasa nie mcm mls lak.

    ReplyDelete
  4. puasa puasa susah nak stim hahaa

    ReplyDelete
  5. cane nak tahann puasa yg tuhh? hahahaaaa

    ReplyDelete
  6. heyh korg ni puasa2 pun lucah lg. hahah
    petua yang 1st tu paling berkesann hari2 buat pun tkpee. patutnya bagilaa petua mengaji kee ;)
    haa lepasni, bagi petua untuk muya nak handle problem dia ni.

    ReplyDelete
  7. hahah..muya nye pnykit sukar dikawal...
    tdo spnjg hri lg best! =)

    ReplyDelete